8 AdWords hiba, amit érdemes elkerülni
Szeretnénk veletek ismertetni néhány gyakori hibát, amit akár Te is elkövethetsz, ha Google AdWordsben hirdetsz.
Ne használj automata beállításokat
Mikor újonnan létrehozol egy fiókot és az AdWords rendszere felkínálja a lehetőségeket, ne csak megszokottan a Tovább gombra kattints, amivel elfogadod az ajánlott beállítást, így nem fogsz megfelelni a kampány céljainak. Viszont ha manuálisan nem tudod beállítani, akkor tényleg érdemesebb az alap beállítást választanod, de ez nem fog maximálisan eleget tenni a céged népszerűsítésében.
Fontos a releváns kulcsszó
Használj releváns kulcsszavakat amelyek harmóniában vannak a hirdetésed és a landoló oldalad szövegével. Az AdWords fontos elemei a relevancia és a minőség. Tehát, ha a weboldaladon nincs meg a megfelelő tartalom, ne csodálkozz, ha hirdetésed eredménytelen.
Ha túl sok kulcsszót használsz, azzal olyan embereket is elérhetsz akiket nem érdekel a hirdetésed. Célozd azokat akiket tényleg érdekel, költséghatékonyabb is.
Az AdWords Editor nagy segítségedre lesz több egyezés típust beállítani, ha több kulcsszót akarsz megadni.
Ha több kampányodban is használod ugyan azt a kulcsszót, akkor a saját hirdetéseid egymás ellen fognak versenyezni, tehát minden szó csak egy alkalommal szerepeljen a fiókodban.
Ötféle kulcsszó egyezés lehetséges:
- Általános egyezés
- Módosított általános egyezés
- Kifejezés egyezés
- Pontos egyezés
- Kizáró vagy negatív kulcsszavak
- Az első négy segít abban, hogy milyen kifejezésekre, kulcsszavakra szeretnéd megjelentetni a hirdetésed. A kampányod céljaitól is függ melyik egyezést használd. Régebben a Google azt javasolta, hogy mindegyik típust állítsd be minden kulcsszó esetén, manapság ez már elavult taktika.
- Az utolsó pont célja, hogy ne jelenj meg számodra irreleváns keresésekre. Már a kampány tervezésekor érdemes a kizáró kulcsszavakról listát készítened, ezzel sok pénzt spórolhatsz meg. Ebben nagy segítségedre lehet a Google kulcsszótervező. Természetesen magadtól is írhatsz olyan szavakat amikre nem szeretnéd, hogy a hirdetésed megjelenjen.
Ha nem akarjuk, hogy számunkra irreleváns kulcsszavakra jelenjünk meg, ne használjunk általános kulcsszó egyezést.
Fontos a weboldalad struktúrája.
Ha jó menüstruktúrában csináltál weboldalt, kampányod felépítésekor is indulj el ezen a vonalon.
Érdemes olyan kampányokat létrehozni amely a saját márka szavainkat célozza.
Csak nagyon indokolt esetben hirdess a konkurensed márkájára vagy nevére. Kevés konverziót hoz és nem lesz releváns a hirdetésed azok számára akik a konkurensed keresnék fel. Tehát drága lesz a kattintási díj.
Használj külön kampányt a keresési és a display hálózatra célzott hirdetésedhez. Teljesen másképp működik a kettő, eltérő beállítással is rendelkeznek, ráadásul a későbbi kampány optimalizálás és elemzés során gondok adódhatnak.
Írj több szöveget
Az AdWordsben szinte bármennyi szöveges hirdetést beállíthatunk, használd ki a lehetőségeket és ne csak egy hirdetést készíts. Ha kis kampányt szeretnél akkor is minimum 2-3 szöveget készíts, de ne futtass 4-5 változatnál többet. Folyamatosan ellenőrizd a szövegeid minőségét és változtasd azokat. Akár csak egy szövegelemet.
Hirdetési kampányaid romlása
A Google rendszerében nagy szerepet játszik az oldalad betöltési ideje, akkor is, ha fizetett a hirdetésed vagy akár organikusan a találat. Mindkettőnél lényeges a betöltési idő. Ronthatják még a hirdetési kampányaid hatékonyságát a gyenge konverziós folyamatok vagy a nem felhasználóbarát felület, esetleg az elavult technológia.
Földrajzi célzások
Nagyon fontos a földrajzi célzás, már nem csak megye és város szinten lehet keresni, hanem irányítószámok alapján is akár. Pl. Budapesten kerületekre is lehet célozni.
Beállíthatunk célzott területeket és kizárásokat is. Földrajzi célzásoknál is használhatunk ajánlatkorrekciókat. Ennek segítségével tudod preferálni azokat a felhasználókat, akik egy adott területen vannak.
Keresési kifejezések riport átnézése
A keresési kifejezések riportot a legjobb, ha hetente ellenőrzöd. Nézd át milyen keresésekre jelentél meg és az alapján tudsz új szavakat hozzáadni, esetleg a negatív kulcsszavak listáját is bővítheted.
Mérj konverziókat
Ahhoz, hogy optimalizálni tudd a hirdetéseket és lásd a kampányok eredményét, ahhoz elengedhetetlen a visszajelzés, konverzió mérése.
Ha nem tudsz meghatározni fő konverziós pontot, akkor a Google Analytics-ben mérj mikro konverziókat. Ilyen lehet egy pdf letöltése, vagy a kapcsolati menüpont megtekintése.