Rossz minőségi mutatóval akár a „lefolyóba” is mehet a pénzed!
Néha hallom emberektől, hogy ők nem kattintanak a keresőben hirdetésre. Ez igaz is lehet, de sokan viszont igen. Én is szoktam választani a hirdetést, ha úgy érzem releváns lehet számomra a hirdetés céloldala. A Google célja, hogy kiszolgálja az ügyfelét. Hogy ki a Google ügyfele? Hát aki keres a Google weboldalán. Úgy tudja maximálisan kiszolgálni, ha a találati lista elején jeleníti meg azokat a weboldalakat amik a legrelevánsabbak az adott keresési kifejezésre. Ez igaz az organikus találati listára is, de igaz az AdWords fizetett találataira is. Ezért úgy működik az AdWords rendszere, hogy a hirdetésed sorrendje nem csak a pénzbeli ajánlatodtól függ, hanem nagyon erősen a minőségi mutató is befolyásolja.
A minőségi mutató egy becsült szám a kulcsszavainkra, hirdetéseinkre, és céloldalainkra. Jobb minőségi mutatóval előrébb jelenhetünk meg a hirdetések közt, és olcsóbban hirdethetünk. Értéke 1-től 10-ig változhat. 10-es a legjobb. 3 összetevője van: a várható átkattintási arány, a hirdetés relevanciája, és a céloldallal kapcsolatos élmény.
Tehát megfelelő szegmentációval (hirdetéscsoportok létrehozása) , több hirdetésszöveg tesztelésével, rosszul teljesítő kulcsszavak kivételével, kizáró kulcsszavak felvételével törekedjünk arra, hogy magasabb legyen az átkattintási arány, a hirdetés szövege kapcsolódjon minden esetben a kulcsszavunkhoz, és a céloldalunk az adott témáról szóljon (ne mindenkit a weboldalunk főoldalára irányítsunk).
Tudjuk, hogy te is elöl szeretnél megjelenni cégeddel. Írj nekünk most, segítünk!