Midig az első hely érdekli az embereket…. Keresőoptimalizálással ez lehetséges!

Bevezetés
Egy gyakorlati példán keresztül szeretném bemutatni nektek a helyi keresőoptimalizálás, angol nevén a local SEO technikáit. Ennek a lényege, hogy ha a Google keresőjében valaki rákeres a szolgáltatásodra (vagy termékedre) és hozzáírja a keresési kifejezésben azt a várost ahol te helyileg vagy, akkor előkelő helyen jelenj meg a Google organikus (normál, nem fizetett) találati listáján. A Google gyakran a város megadása nélkül is tudni fogja, hogy neked az adott városban lévő találatokat kell megjeleníteni. Pizzát pl. nem az ország másik feléből szoktunk rendelni. Én most a keresőoptimalizálás Sopron kulcsszóra szeretném ezt az aloldalt optimalizálni, de lesznek dolgok, amiket itt nem tudok alkalmazni. Ezeket majd a bejegyzés közben úgyis jelezni fogom. Ott kezdődik, hogy ez a bejegyzés nem a főoldalamra kerül ki, ami pedig a Google szerint minden weboldal legfontosabb oldala. Nálad ezzel nem lesz gond, hiszen az egész weboldalad az adott szolgáltatásról fog szólni. Tehát a keresőoptimalizálásról lesz szó, és ezzel a bejegyzéssel az is a célom, hogy a soproni felhasználóknak elöl jelenjek meg a listán. Természetesen azok a dolgok is fontosak, amiket itt csak felsorolás szinten említek, de a helyi keresőoptimalizálásból most kimaradnak.

Ilyenek a

  • mobilra optimalizált weboldal
  • sitemap.xml használata
  • Google Search Console beállítása
  • de számít az oldal és a domain név kora is, plusz még elég sok dolog, amikre itt nem térünk ki.

Ez utóbbiban is például most hátrányban vagyok a soproni konkurenciával szemben, de a lényeg most neked, hogy ezekre figyelj oda:

Tartalmi elemek

Írj a weboldaladra egyedi, releváns, megfelelő mennyiségű szöveget, és helyezd el benne a legfontosabb kulcsszavaid. Nem kell kizárólag arra törekedned, hogy mindenhol a keresőoptimalizálás Sopron 😉 szerepeljen ha kell ha nem, hanem próbálj az embereknek írni szöveget, és ne a Google algoritmusának. Pl. megemlíthetsz egy kérdést: Keresőoptimalizáló céget keresel Sopronban? Jó helyen jársz….
Fontos, hogy a kulcsszó jelenjen meg az oldal title tag-jében, a description tag-ben, természetesen az oldal tartalmában, és H1 tag-jében. Illusztráld képekkel a tartalmad, és lásd el az alt attribútumaikat a kulcsszavaiddal.

Elérhetőségek

Minden oldalon jelenjen meg a

  • neved,
  • címed,
  • és a telefonszámod.

Város esetében szerencsésebb ha a belvároshoz minél közelebb van a szolgáltatás helye, de ezen nem egyszerű változtatni. A legjobb ha ezt elhelyezed a láblécbe az elérhetőségi adataid, és mikroformátumok használatával „érthetővé teszed” a Google-nek, hogy mit is takarnak pontosan azok a szavak. A mikroformátumokra hamarosan kitérek egy külön postban, addig is itt tudsz róla informálódni: http://schema.org Ha kész vagy, akkor ezen az oldalon tudod tesztelni az mikroformátumokat: https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/

Ágyazz be Google térképet az oldaladra, amiben látni a pontos címedet.

Google Cégem

Regisztráld be a cégedet a Google Cégem szolgáltatásba. De előtte keress rá a céged nevére a Google térképen, és ha már fenn vagy, akkor csak át kell venned az irányítást az oldal felett. Ekkor kapsz levelezőlapon egy kódot a Google-től a vállalkozásod címére, amivel igazolni fogod a helyed. A Google Cégem oldaladon töltsd ki pontosan a céged adatait, ha lehetséges adj meg vezetékes és mobilszámot is, és adj 3-4 kategóriát is meg. Sajnos itt a felajánlott kategóriák közül kell választani. Ebből magyar listát én még nem találtam neten, angol nyelvűeket találni. De ha elkezded gépelni a legfontosabb szavaidat, akkor találni fogsz megfelelőt. Illetve figyeld a konkurenciádat, a jó dolgokat érdemes átvenni. Tölts fel képeket minden helyre, add meg a nyitvatartási idődet, a címkékhez a legfontosabb kulcsszavaidat (itt már szabad kezet kapsz), illetve töltsd ki kulcsszógazdag szöveggel a leírást, és linkeld benne a weboldalad, akár az aloldalakat is. Esetemben pl. lehetne a keresőoptimalizálás Sopronban a link szövege. Ugye az elején kitértem, hogy ezzel a posttal mit is szeretnék elérni, és pl. ebben hátrányban leszek, mivel nekem a keresőoptimalizálás nem az egyetlen szolgáltatásom, minden szolgáltatásra pedig nem lehet külön-külön helyet felvenni a Cégem szolgáltatásban.

+ érdekesség: Ha több üzleted is van, akkor érdemes tömegesen feltölteni a helyeidet egy táblázat segítségével, és akkor nem kell egyenként ellenőrzést kérned. Egy ügyfelünknek csináltam ilyet korábban, és mivel a google Cégem fiókjuk össze van kötve az Adwords fiókjukkal, ezért az Adwords hirdetéseikben a Helybővítmény helyén mindig a felhasználóhoz legközelebbi üzlet jelenik meg. Nagyon hasznos dolog.

Vélemények

Kérjünk sok-sok pozitív véleményt a Google Plus oldalunkra, ez is segíti hogy elöl jelenjünk meg, és mindig jobban adnak egy külső fél véleményére, mintha valaki saját magát fényezi.

Linképítés

Kérjük meg partnereinket, hogy helyezzék el oldalaikra a weboldalunk hivatkozását. Ha lehet akkor a link szövege a legfontosabb kulcsszavunk legyen. Esetünkben ez a keresőoptimalizálás Sopron, de ne legyen mindig ugyanez, lehet ragozott alak, stb. De linkeljük a weboldalunkat a Facebook oldalunkról is bátran.

Ha a fent említett dolgokon dolgozol, akkor jó eséllyel hamarosan látható eredménye lesz a munkádnak. Természetesen sok függ attól, hogy a konkurencia mennyire erős. Sok sikert, de ha nem szeretnél ezzel foglalkozni, akkor keress az elérhetőségeinken!

Tapasztalatok

Két nappal a bejegyzés megírása után: A Google beindexelte az oldalt, és a 8. a találati listán a keresőoptimalizálás Sopron kifejezésre. Ez szép eredmény, látható hogy megfelelő tartalommal, és beállításokkal egy új weboldallal is jó eredményt lehet elérni úgy, hogy a linképítéssel még egyáltalán nem is foglalkoztunk.

Pin It on Pinterest

Share This